حرکت خورشید در قرآن-3
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهل بیت و آدرس ahle-beyt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
اهل بیت
این وبلاگ به منظور ترویج اسلام و قربت به خداوند ایجاد شده و از شما تقاضا دارم با عضویت در این وبلاگ ما را کمک کنید




در دو بخش قبلی از حرکت خورشید در قرآن،آیات و معانی یا تفسیری از آن را آوردیم که در آن اشاره به حرکت خورشید دارد اما از آنجا که خیلی ها از حرکت خورشید آگاه نیستند در این پست نگاهی به شواهد علمی آن می اندازیم.

حركات خورشيد

حركت وضعي :خورشيد تقريبا در هر 25 روز يكبار بدور خود ميچرخد(در نواحي مختلف كمي تفاوت دارد) و جهت اين حركت وضعي مانند حركت وضعي همه سيارات از مغرب بمشرق است. سرعت حركت وضعي خورشيد در هر ثانيه 2 كيلومتر است .

 حركت انتقالي :منظومه شمسي به طرف صورت فلكي" الجائي علي ركبتيه" كه نسبت به خورشيد در شمال اسمان واقع گرديده است حركت مينمايد سرعت اين اين انتقال در هر ثانيه 19 كيلومتر و نيم است .زمين نيز در مدت يكسال 615 ميليون كيلومتر از مكان قبلي دور ميشود.

 حركت بدور مركز كهكشان : قطر كهكشان ما يكصد هزار سال نوري است و خورشيد از مركز ان در حدود سي هزار سال نوري فاصله دارد خورشيد در هر 250 ميليون سال يك مرتبه دور اين مركز ميچرخد . البته بعضي از دانشمندان مدت گردش خورشيد را بر مركز كهكشان 220 ميليون و سرعت خورشيد را در اين حركت ساعتي 972 هزار كيلومتر ذكر كرده اند.

اگر کسی بگوید که خورشید  حرکت انتقالی  ندارد ، در حالی که قرآن به آن اشاره کرده است. پاسخ این را باید از منابع موثق نجوم پی بگیریم که آیا خورشید حرکت انتقالی به همراه اجرام دیگرش در منظومه ی شمسی به دور ستاره های بزرگتر در کهکشان راه شیری دارد یا نه؟با رجوع به منابع زیر می توان دریافت امروزه حرکت انتقالی خورشید به دور ستاره های بزرگتر ، امری مسلم می باشد.

منابع به زیبان انگلیسی از ناسا و دیگر اختر شناسان:

http://www-spof.gsfc.nasa.gov/Education/wlopolar.html

http://thesuninmotion.com/

http://csep10.phys.utk.edu/astr162/lect/motion/solar.html

http://www-spof.gsfc.nasa.gov/Education/wsun.html

http://www-spof.gsfc.nasa.gov/Education/wlopolar.html

و منابع فارسی :

http://forum.persiantools.com/showthread.php?p=2735633#post2735633

http://www.aftab.ir/lifestyle/view/77656


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:حرکت خورشید, :: 8:34 ::  نويسنده : mohammad.j.y